Fent a régi, lent az új: melyik a szebb? - de azt hiszem, ez nem is kérdés.
A Déli pályaudvar (1904-ben és ma):
Győr:
Balatonfüred:
Bicske:
Debrecen:
Zamárdi felső:
Sopron:
10 megjegyzés:
Névtelen
írta...
Hú de jó kis gyűjtemény! Hogy melyik szebb? Az új soproni és a balatonfüredi mint valami beton-gabonasiló... A Déli főépülete még jól is nézne ki, ha nem lenne úgy lerobbanva.
A győri 1958-ban épült, mivel a régi épület a háborúban megrongálódott. Aztán ahelyett, hogy mondjuk, a régit újították volna fel, vagy ha annyira rossz volt az állapota, akkor lebontás után a régi mintájára építették volna újjá - nem, ők építettek a helyére egy szocreál iszonyatot. És látnád azt a domborművet a homlokzaton!
Mornix, azért a bicskei se kutya, nem? Mármint a változás. Az igazi, szép, klasszikus, tipikus XIX-XX. századi állomásépület helyett az a beton-üveg kaszni. Szörnyű.
Igen, a régi bicskei sokkal-sokkal hangulatosabb. Még azon lepődtem meg, hogy a régi debreceni állomás teljesen úgy néz ki, mint a miskolci Tiszai-pályaudvar (szerencsére az megmaradt, egész szép állapotban). Típustervek voltak a régiek is.
Van egy kivétel, Zamárdiban szebb lett az új. Egyébként most azért örülök, hogy a szombathelyi vasutállomásnak még meg van a régi, szép, patinás jellege, nemrég újjították fel, ez után a fotósorozat után még jobban fel fogok nézni rá.
Hogy mi lesz itt? Régi képek lesznek itt kérem szépen, városképek, emberképek, hirdetések, bármi, ami gondolatokat ébreszt ... elsősorban bennem, aztán pedig - legalábbis remélem - az olvasókban is. A régi képek esetenként ismeretterjesztenek is, a felfedezés örömével szolgálnak, vagy csak úgy egyszerűen kedvesek.
(Jótanács: a képeket érdemes kinagyítani!)
10 megjegyzés:
Hú de jó kis gyűjtemény! Hogy melyik szebb? Az új soproni és a balatonfüredi mint valami beton-gabonasiló... A Déli főépülete még jól is nézne ki, ha nem lenne úgy lerobbanva.
Tessenek böngészni, érdemes!
http://www.vasutallomasok.hu/
Nekem a régiek jobban tetszenek, meghittebbek, kedvesebbek.
A győri vasútállomás bejárata az 50-es években épült? Rettenetes!
A győri 1958-ban épült, mivel a régi épület a háborúban megrongálódott. Aztán ahelyett, hogy mondjuk, a régit újították volna fel, vagy ha annyira rossz volt az állapota, akkor lebontás után a régi mintájára építették volna újjá - nem, ők építettek a helyére egy szocreál iszonyatot. És látnád azt a domborművet a homlokzaton!
Mornix, azért a bicskei se kutya, nem? Mármint a változás. Az igazi, szép, klasszikus, tipikus XIX-XX. századi állomásépület helyett az a beton-üveg kaszni. Szörnyű.
Igen, a régi bicskei sokkal-sokkal hangulatosabb.
Még azon lepődtem meg, hogy a régi debreceni állomás teljesen úgy néz ki, mint a miskolci Tiszai-pályaudvar (szerencsére az megmaradt, egész szép állapotban). Típustervek voltak a régiek is.
Igen, típustervek voltak, egyébként itt meg is lehet nézni őket:
http://www.vasutallomasok.hu/tipus.php
Van egy kivétel, Zamárdiban szebb lett az új. Egyébként most azért örülök, hogy a szombathelyi vasutállomásnak még meg van a régi, szép, patinás jellege, nemrég újjították fel, ez után a fotósorozat után még jobban fel fogok nézni rá.
Bfüreden megvan még a régi, csak az újjal szemben áll.
Megjegyzés küldése