csütörtök, július 19, 2007

Plakátok. Az első kettő ugyanannak a gyártónak a termékeit reklámozza: a híres Stühmer csokoládégyár Tibi csokiját és a Frutti karamellát.
A Stühmer gyárat egy Németországból idetelepült cukrász, Stühmer Frigyes alapította 1868-ban, akinek leszármazottai a XX. század közepéig működtették az egyre bővülő üzemet, termékeikkel pedig elárasztották a magyar és külföldi piacot. Az államosítást követően - beolvasztva a Magyar Édesipari Vállalatba - Budapesti Csokoládégyár lett belőle.
Látom, ma ismét vannak Stühmer édességboltok, de gyanítom, ez már csak PR-fogás a patinás név felhasználásával és semmi köze Stühmer Frigyes utódaihoz.


A harmadik viszont nem árucikket reklámoz, hanem a tisztaságot - gyerekeknek szóló ismeretterjesztő plakát a 60-as évekből rosszcsont (ám jólfésült) gyerek képével, állatrajzokkal (az erdőben törölközőkkel és lavórral!) és főleg versikével:

2 megjegyzés:

kacinka írta...

A másodikhoz tette hozzá a nép, hogy
"te fizeted, én eszem." :-)

Névtelen írta...

De jó!! Ezt a mosdatós versikét mondogatta az anyukám a gyerekeimnek, amikor kicsik voltak. ( nyilván nekem is, de arra nem emlékeszem.) Most, hogy rátaláltam, gyorsan felolvastam a 18 éves fiamnak, aki itt téblábol mellettem, vigyorgot, és mondta, hogy a versre nem, de a hangsúlyra emlékszik..:)

üdv: bluemoon